A halhús az agy "tápláléka" is ...

A Harvard egyetem kutatói 135 várandós édesanya bevonásával végzett vizsgálat során megállapították, hogy azok a gyermekek, amelyek édesanyja a terhesség második harmadában rendszeresen halhúst fogyasztott, 6 hónapos korban a kutatók vizsgálati tesztjein jobban szerepeltek kortársaiknál.

A várandós édesanyáknak a halak fogyasztása esetén figyelniük kell egyes fajok káros nyomelem pl. higanytartalmára. Elsősorban a zsíros halak tartalmazhatnak egészségre káros anyagokat. Ezen anyagok felhalmozódása a halak húsában a szennyezett vizeknek köszönhető. A tiszta vizű tavakban , patakokban tenyésztett halak húsa bátran fogyasztható. Ajánlhatóak így pl. a tenyészett pisztáng vagy a balatoni halak is.

Egyéb kutatások felnőttek mentális teljesítményét vizsgálták a halhúsfogyasztással összefüggésben. Itt is hasonló eredméyekre jutottak: azok a kísérleti alanyok akik hetente legalább egyszer fogyasztottak halhúst jobban teljesítettek a memória- és egyéb mentális képességeket mérő tesztek során. A halhús fogyasztása hetene egy-két alkalommal javasolható, jótékony hatása nem csupán az agy, hanem a keringés, szív és érrendszer működésében is tapasztalható.

Napi hírek

Kezdőlap

Hírek

Puzzle játékok felnőtteknek

Puzzle játékok gyerekeknek

puzzle.missilis.hu

Napi hírek

Tetris

Blobtwist

Retronoid

Twiddlestix

Planet Gobbler

jatek.missilis.hu

Ötletgyűjtemény

Oktató, vidám játékok

Balesetvédelem

Főzzünk együtt!

Mesetár

Napi hírek

gyerek.missilis.hu

Levesek

Húsételek

Tészták

Sütemények

Szendvicsek

Disznótor

recept.missilis.hu

Napi hírek